07-07-2008

Witte kaart


Vandaag trok ik bij mijn dagelijkse 4-kaart-legging met de Rider Waite Tarot als eerste een blanco kaart. De betekenis van de blanco kaart is "het niet weten van de weg", de praktijk wijst wel uit waar je naar toe geleid wordt. Het is de bedoeling om de kaarten na de witte kaart gesloten te houden en weer terug in de stapel te stoppen. Ik vind dat altijd een uitdagende bezigheid. Uit nieuwsgierigheid wil ik dan eigenlijk wel zien welke kaarten op deze witte kaart volgen, maar het heeft weinig zin, aangezien de betekenis op dat moment van geen waarde is. Ik voel me altijd wel een beetje trots als het me weer gelukt is om ze ongezien door de andere kaarten te schudden. En wat heeft deze dag tot nu toe opgeleverd? Het geven van een mooie reading, omringd te zijn door speelse energie en een beetje een vakantiegevoel ondanks de regen en het druk hebben met werken. Van mij mogen er nog wel een paar van deze dagen volgen.

Geen opmerkingen: