21-07-2008

Droombaan zoekt professional


In de net uitgekomen Happinez las ik een artikel met als kop "Droombaan zoekt professional". Het bedrijf Every Day Friday biedt mensen de mogelijkheid om tegen betaling een dag stage te lopen in een vakgebied of beroep dat ze niet goed kennen, maar wel lonkt. Onder begeleiding van een droombaanmentor wordt onderzocht of een carriereswitch naar de betreffende branche een kans van slagen heeft.
Hoewel ik het erg naar mijn zin in mijn huidige werk, kan ik het toch niet nalaten om even te bedenken waar nog andere droombanen voor me zouden kunnen liggen: iets met koken, grafisch ontwerp of evenementenorganisatie? Dat lezend kom ik tot de conclusie dat al de genoemde beroepen eigenlijk allemaal facetten van mijn huidige werk zijn: een zelfstandig ondernemer die naast coachingen en trainingen verse lunches verzorgd, helemaal blij wordt van knutselen aan (eigen) websites en regelmatig voor de uitdaging staat van het organiseren van (internationale) bijeenkomsten, workshops en opleidingen. Kortom volgens mij heb ik de ideale baan gevonden. En jij?
Blijf je in dit proces steken en wil je hier nog een stap in maken dan is wellicht het een keer doen van een loopbaanopstelling echt iets voor jou!

Geen opmerkingen: