30-07-2008

Werken in de vakantie



Veel mensen zijn in hun vakantie met werk bezig. Telefoons die niet uitgaan, nadenken over nieuwe producten of ideeën, laptops mee. Doordat er in een bepaalde mate meer afstand genomen kan worden van de dagelijkse beslommeringen, blijken de resultaten vaak effectiever. Dus eigenlijk zou je geld toe moeten krijgen van je werkgever in de vakantietijd!

Misschien is het beter om in deze periode tijd te nemen voor zelfreflectie. De website voor ICT-management, Infoworld en Monsterboard.nladviseren werknemers om zichzelf de volgende 6 vragen te stellen:

1. Heb ik mijzelf sinds mijn laatste vakantie professioneel verder ontwikkeld?
2. Wat is er afgelopen maandag goed gegaan en wat niet?
3. Is mijn beroep motiverend, uitdagend en interessant?
4. Wat zou ik graag willen veranderen in mijn werk?
5. Wat kan ik zelf doen om mijn arbeidssituatie te verbeteren?
6. Was wil ik in mijn loopbaan nog bereiken en ben ik daarvoor op de goede weg?

Ik ben benieuwd naar je antwoorden. Voel je schrik om je hart, bespeur je terugtrekkende bewegingen of schiet je ademhaling omhoog, dan wordt het misschien eens tijd voor een loopbaancoaching. Je bent van harte welkom!

Geen opmerkingen: