23-07-2008

Dood en Wedergeboorte


Ik blijf vandaag nog even stilstaan bij de boodschappen uit de natuur. Terwijl ik in de tuin aan het werken was, met rust om mij heen, de vakanties zijn begonnen, bleef ik steeds geluid horen. Een geluid dat ik niet kon thuisbrengen. Toen ik op onderzoek uitging ontdekte ik een hoek van de tuin een kudde zeer actieve bijen. Ze waren met z'n alle druk aan het heen en weer vliegen tussen de struiken door. Bij mijn weten bevonden zich op die plek alleen klimopstruiken. Nader onderzoek wees uit dat er zich tussen de klimop druivenranken genesteld hebben. Voor mij een cadeau van de natuur! Natuurlijk kon ik het niet nalaten om Internet te raadplegen om de boodschap van dit cadeau te achterhalen. De druif staat voor dood en wedergeboorte. In het boek Als de dieren kunnen spreken van Christiane Beerlandt vond ik meer informatie over de bij. De bij symboliseert het beeld van één van de drie koningen met feestelijke kroon en brandend kaarsje op het hoofd. Hou nooit op, laat de levensenergieën draaien in dienst van helderheid, verlichting en waardigheid. Kom steeds dichter bij het echte licht.
Wetend dat in mijn Tarot-jaarlegging de kaart de "Dood" naar voren gekomen is voor de maand juli - deze staat ook voor dood en wedergeboorte - realiseer ik me dat ik wel erg veel signalen krijg om door te lopen in de richting die ik ingeslagen ben. Een prettige steun in de rug als de weg soms even zwaar aanvoelt.
Welke boodschappen heeft de natuur vandaag voor jou in petto?

Geen opmerkingen: