16-07-2008

Moeder en dochter


In een korte tijd kwamen een moeder en een dochter bij mij voor een aurareading. Ieder voor hun eigen proces. Het was mooi om te ervaren hoe de processen van deze vrouwen overeenkomsten vertoonden en hoe ieder in de aanwezige problematiek zijn eigen weg heeft gevonden.
Een spiegel over meerdere generaties, waarbij duidelijk werd hoe oorzaak en gevolg met elkaar gaan samenwerken en hoe doorgeven langs familielijnen werkt.
De uitwisseling die op de beide readingen volgde als een gesprek tussen twee volwassen vrouwen en een gesprek tussen een moeder en een dochter zorgde voor heling in het familiesysteem en heling voor het individu.
Het ontroert mij dat ik betrokken mag zijn bij zulke intieme momenten van anderen en vind het bijzonder als moeders en dochters in staat zijn om op latere leeftijd hun oorspronkelijke banden te herstellen.
Ik kan dan ook wel even een gemis voelen, omdat ik door het plotselinge overlijden van mijn moeder deze weg niet helemaal samen met haar heb mogen wandelen (bij leven), maar gelukkig blijkt de grens tussen hier en daar overbrugbaar te zijn.

Geen opmerkingen: