11-07-2008

Jouw favoriete speelgoed - een ingang naar je ideale baan


Terug gaan naar je kindertijd om je weer te herinneren wat destijds je favoriete speelgoed was, biedt vaak een ingang om in contact met je talenten te komen die de basis kunnen vormen voor het vinden van je passie in je loopbaan. In dit filmpje van Danielle Krekels wordt uitgelegd hoe dat (kort door de bocht)kan werken. Ik gebruik deze techniek ook dikwijls in loopbaancoaching met leuke resultaten.
Gisteravond had ik met mijn zus over dit thema een heel gesprek. Wij haalden op waar wij in onze opvoeding in gestimuleerd zijn, welke aspecten naar onze zin onderbelicht gebleven zijn en welk speelgoed in ons huis niet te vinden was, terwijl wij daar graag mee hadden willen spelen. Het was leuk om de verschillen te ervaren, twee zussen opgegroeid in hetzelfde gezin met een hele andere belevingswereld.
In elk geval weet ik dat ik vroeger eindeloos kon spelen met lego en mobaco (dit is speelgoed uit de oude doos waar je huizen mee kan bouwen). Volgens Danielle Krekels een aanleg voor pragmatische creativiteit. Graag willen analyseren en een creatieve oplossing bedenken. Ik herken me hier wel in. Volgens mij heb ik in mijn huidige baan als coach, trainer, begeleider van familie- en organisatieopstellingen en aurareader volop mogelijkheden gevonden om deze talenten te integreren. Wil jij ook onder begeleiding eens de weg terug wandelen naar je ouderlijk huis, ik loop graag met je mee!

Geen opmerkingen: