29-07-2008

Vrouwelijk ondernemerschap



Vandaag was ik met mijn vriendin een dagje in Amsterdam. "Toevallig" kwamen we op heel verschillende plekken in contact met vrouwen werkend als zelfstandig ondernemer. Een edelsmid, een meubelmaker, een kok en een barkeeper. Het was mooi om te ervaren hoe ieder op haar eigen manier bezig was om haar passie in de wereld te zetten. Subtiel, hart voor de zaak, geduld en integriteit zijn de eerste woorden die hierbij me opkomen. Het ontroert mij altijd een beetje als ik zulke "fijn stoffelijke energie" tegenkom. En één voordeel voor de verkopende partij, daar waar ik dikwijls bij uitgaven loop te wikken en te wegen, kostte het ons vandaag geen enkele moeite om ter plekke grote beslissingen te nemen. Dit mede omdat ook onze energie (bijna akelig) eensgezind was. Altijd weer boeiend hoe elkaar iets gunnen werkt.

Geen opmerkingen: