14-07-2008

Weer geen vierdaagse, maar wel....


Als geboren Nijmeegse voel ik in de tijd van de Nijmeegse vierdaagse altijd een beetje onrust. Ooit heb ik me voorgenomen om deze een keer mee te lopen. Het komt er echter steeds maar niet van. Vroeger hadden wij altijd vierdaagse lopers in huis, maar toen was ik te jong om aan de tocht der tochten mee te doen. Wel reserveerden wij altijd een plekje op vrijdag langs de "via gladiola" om al klappend en meelopend met de soldaten de lopers binnen te halen. Een dagvullende programma waar wij ieder jaar naar uitkeken. Volgend jaar dacht ik dan.... En toen ik oud genoeg was volgden andere interesses: uitgaan en de zomerfeesten. De combinatie met wandelen is niet aan te raden. Dus volgde uitstelgedrag: later als ik groot ben. En dat is nu, vandaag start de 92e editie van de vierdaagse. Weer ben ik er niet bij. Nu met het excuus: mij te massaal. Om het toch bij het wandelen te houden, ga ik vandaag met een vriendin op een andere plek een lange afstandswandeling doen (zie ook wandelpad.nl en wandelpad.com. Lekker rustig, zonder toeters en bellen. Of ik ooit nog over de eindstreep op de St. Annastraat in Nijmegen ga, betwijfel ik. Misschien stel ik dat uit tot een volgend leven.

Geen opmerkingen: