13-07-2008

Beter een goede buur.........


Dit weekend stond in het teken van het aanhalen van de buurtcontacten. De jaarlijkse buurtbarbecue stond op het programma. In de ochtenduren werd het Bolwerk en het voorterrein omgebouwd tot een ware tafeltennisarena. 5 kinderen dartelden hier rond. Ik voelde me echt zo'n moeder van een groot gezin. Later werd dat nog eens aangevuld met een heleboel ouders en nog meer kinderen. En wat stond op het menu: hamburgers, hamburgers en nog eens hamburgers. De coördinatie was blijkbaar toch niet helemaal goed verlopen.
Het is toch wel erg waardevol als je in zo'n fijne buurt woont. Vandaag moest ik drie keer aanspraak op de technische hand van de buurman doen. Niet dat ik echt onhandig ben, maar hij was wel veel handiger. En reparaties van brandblussers en daklood zijn voor mij niet alledaagse klussen.
Ik voeg liever andere expertise toe aan deze omgeving. Zo hadden we gister mooie gesprekken over energie, healing en reading. Interessant om te horen hoe anderen naar jou als buurtbewoner kijken.
Nu is iedereen weer vertrokken. Is wel stil hoor om in één keer weer alleen te zijn. Ik snap nu een beetje hoe het voor mijn ouders heeft moeten zijn, toen ik als laatste het ouderlijk huis verliet.

Geen opmerkingen: