28-08-2008

Rust na arbeid


Na de intensieve trainingsdagen is het tijd voor rust. Ik ga 4-dagen off-line. Een mooie tijd om alle ervaringen van de afgelopen dagen nog eens rustig de revue te laten passeren. Een moment dat ik gebruik om voor mezelf na te gaan waarom ik bepaalde opstellingen mocht begeleiden en waarom ik representant voor bepaalde rollen geweest ben. Want zo werkt het in opstellingen (en misschien eigenlijk met elke ontmoeting in het leven). In eerste instantie sta je in dienst van de vraagsteller, maar je kunt alleen representeren als je zelf iets met dat thema hebt of eerder in het betreffende gebied geweest bent. Daarmee is elke opstelling die je bijwoont een leerzame spiegel, een bijdrage leverend aan je persoonlijke ontwikkeling, ongeacht de rol of functie die je in het verhaal hebt.
Ik wens je rustige dagen toe en een mooi begin van het najaar.

Geen opmerkingen: