22-08-2008

Positief denken

Gister hadden we met een aantal jongeren een mooi gesprek over geloven. Onder andere kwam daar het vinden van de god in jezelf en het geloven in positieve gedachtekracht aan de orde. Vandaag stond daar op Managers online een artikel over. Het gaat over het transformeren van negatieve energie in organisaties.
In het artikel wordt het rijstexperiment van Dr. Masaru Emoto, een Japanse wetenschapper, bekend van het boek De verborgen boodschap van water aangehaald.

Het rijstexperiment gaat als volgt. Verdeel op steriele wijze koude gekookte witte rijst over drie identieke lege, schone met soda uitgekookte, glazen potjes die voorzien zijn van een deksel.
Schrijf op één van de potjes iets moois of liefdevols, zoals "ik hou van jou" of "dank je wel". Op het andere potje schrijf je negatieve of kwetsende woorden. Denk hierbij aan "idioot" of "ik haat je”.
Het derde potje is het potje van negeren. Deze geef je totaal geen aandacht.

De drie potjes zet je neer op een plek met ca. 1 meter tussenruimte tussen de potjes. Meerdere keren per dag spreek je in de nabij van het potje de tekst uit die op het potje geschreven staat. Belangrijk is om de onderliggende emotie of energie, behorend bij het woord, te laten stromen. Dus werkelijk boze energie of liefdevolle energie naar de potjes te sturen en niet doen alsof terwijl je eigenlijk denkt “ik geloof er niets van”. Doe dit minstens drie weken lang. Verschillende onderzoeken hebben verrassende resultaten opgeleverd. Wil je hier meer over weten, kijk dan op
Toverrijst.nl

Ik moet eerlijk zeggen ik heb het experiment zelf nog niet gedaan maar wel heilig geloof in de theorie. In elk geval weet ik nu wat me het weekend te doen staat. Ik wens je mooie dagen toe!


Geen opmerkingen: