25-06-2009

Resoneren


In het Bolwerk is de laatste tijd "resoneren" een veel gehoord woord. Een woord dat ik vooral kende vanuit de natuurkunde: het resoneren van golven en trillingen. Zoekend naar de betekenis van het woord, stuitte ik op een hele rij synoniemen: echoën, galmen, schallen, weergalmen, weerkaatsen, weerschallen, weerklinken en medetrillen. Vooral de laatste twee woorden trekken mijn aandacht en komen dichtbij de wijze waarop dit begrip in de trainingen gebruikt wordt. Het gaat over het vinden van weerklank en trilling in jouw fysieke en energetische lichaam bij impulsen (beelden, woorden, gevoelens) van buitenaf. Als jij voelt dat jouw systeem meetrilt met een externe impuls, dan kan je dit signaal gebruiken zowel om in actie te komen of juist niet. Het "luisteren" naar deze trillingen helpt je om jouw waarheid te ontdekken, inzicht te krijgen in datgene waar je écht voor gaat, te voelen of je aansluiting hebt of om inzicht te krijgen in de weg die bij je past. Altijd weer mooi om te ontdekken dat het lichaam zo'n mooi kompas is. Overigens realiseer ik me tegelijkertijd dat ik op veel momenten in mijn leven dit kostbare instrument dat ik altijd bij me heb, vergeten ben om te raadplegen....Hoe is dat voor jou?

Geen opmerkingen: