16-06-2009

Oude aantekeningen


In de voorbereiding op drie trainingen die ik deze en volgende week geef (Waarnemen-Inn-Bedrijfsenergie, Effectief-Inn-Intuitieve-Waarneming en Waarnemen-Inn-Familie-Energie), bladerde ik door lesmateriaal van cursussen die ik van 2001 tot en met 2007 volgde op het gebied van energetisch waarnemen en het begeleiden van transformatieprocessen. We deden in die opleiding veel visualisatie- en readingoefeningen. Om je waarnemingsvermogen te trainen en op te rekken, werkt het ondersteunend om direct na de oefening op te schrijven wat je ervaren hebt. Soms denk je niets waargenomen te hebben, maar als je één keer begint met het toevertrouwen van de letters aan het papier, dan blijkt het tegengestelde waar te zijn. Zo heb ik dus ook vanuit die tijd mappen met aantekeningen. Het is leuk om terug te lezen welke thema's toen actueel waren. Sommige lijken in het nu mijlen ver weg en zelfs een beetje onvoorstelbaar, anderen zijn (helaas) nog niet geheel uitgewerkt, al realiseer ik me dat ik in deze tijd een heel andere laag van het zelfde vraagstuk uitdiep. Zo gaat het met transformatieprocessen. Het is een kwestie van polijsten van elke keer een ander vlak van hetzelfde (geometrische) figuur. Voel jij ook de behoefte om weer één of meerdere vraagstukken uit te diepen, dan is misschien een van de genoemde trainingen wel iets voor jou.

Geen opmerkingen: