22-06-2009

Jongste deelneemster ooit


Afgelopen vrijdag gaf ik een training Waarnemen-Inn-Familie-Energie. Deze dag was speciaal gericht op transformatieprocessen waarbij gebruik gemaakt werd van de energetische steun van verschillende generaties. Hiervoor vond afstemming plaats met vooroudervelden en de spiegels gegeven door het nageslacht. Ik had dit keer wel een hele jonge deelneemster in de groep. Ze is pas 5 maanden oud. Wijs keek ze om zich heen. Af en toe leek het wel of ze controleerde of iedereen het wel goed deed. Een knikje hier, een vingertje daar, muisstil leverde zij haar bijdrage. Toen de voorouderenergie met behulp van een sjamanistische trommel uitgenodigd werd en de ruimte zich vulde met deze energie volgde een brede grijns. Een teken van herkenning? De rest van de middag bracht zij buiten door in de tuin, die een ware zintuigenbeleving bleek te zijn. Een bloemetje hier, een vlindertje daar, een kijkje in de spiegel en genieten van de grote zwerm vogels die na het trommelen in grote getale rond het huis en het Bolwerk vlogen. Ondertussen deden haar ouders de readingoefeningen waarbij zij in de maxicosi meeluisterde of rondgedragen werd door Jeannette. Wat mij betreft een mooi, waardevol en ook wel onroerend voorbeeld van het invulling geven aan de wetten van de stam. Iedereen hoort en erbij, jong en oud, niets is toevallig en werken met het hier-en-nu. Het kon allemaal. B., M, G., J. en alle deelnemers dank jullie wel dat jullie dit mogelijk gemaakt hebben. Ik vond het echt een hele krachtige belevenis, waar ik nog vaak aan terug zal denken.

Geen opmerkingen: