20-03-2009

Productontwikkeling


Toen ik nog in de levensmiddelenindustrie werkte, inmiddels alweer zo'n 10 jaar geleden, was productontwikkeling één van de vakgebieden waar ik me graag mee bezig hield. Dit varierde van het namaken (matchen) van bestaande sausen of kruidenmengsels tot helemaal innovatief bezig zijn. Ik vond het altijd een erg leuk proces: recept schrijven achter de computer, een batch maken op kleine schaal in het laboratorium, proeven en als het even meezat de fase van schaalvergroting. Ook nu heb ik er nog veel plezier in om bijvoorkeur uit een ogenschijnlijk lege koelkast nog een fantasierijke maaltijd te toveren.
Vandaag kwam daarbij een voor mij nieuwe, eenvoudige en lekkere salade uit de koker en aangezien die voor een training in het Bolwerk bedoeld is, volgt hierbij meteen het recept.

Ingredienten:
- krulsla
- komkommer
- tomaten
- bosui
- cottage cheese
- tuinkers
- pesto
- augurk
- balsamicodressing
- peper
- zout

Werkwijze:
Leg de sla onderin de schaal. Snijd de tomaten, bosui en komkommer in kleine stukjes en leg die boven op de sla. Giet er een klein beetje balsamicodressing overheen en
strooi er wat vers gemalen peper en zout op.
Meng de cottage cheese met de pesto en drapeer die over de salade. Garneer het geheel met augurk en tuinkers.

Eet smakelijk en een prettig weekend!

Geen opmerkingen: