11-03-2009

Een leven zonder Internet


Soms probeer ik me voor te stellen hoe het leven er ook alweer uitzag zonder Internet en hoe het zou zijn als dat weer werkelijkheid wordt. Ik kan me de dag nog precies herinneren toen een vriend mij liet kennismaken met Internet. Hij was één van de vroege vogels als het gaat om het tijdstip van installatie. Ik heb mijn ogen uitgekeken en kon me toen nog weinig voorstellen hoe dat werkte en welke impact het ook in mijn leven zou krijgen. Nu is een dag zonder Internet bijna ontdekbaar. Boodschappen doen, kennis vergaren, mensen zoeken allemaal een fluitje van een cent. Natuurlijk zit aan het Internet ook een groot risico, zeker als het gaat over conditionering. De tijd heeft een enorme versnelling doorgemaakt en daarmee is er ook een nieuw verwachtingspatroon ontstaan. Een reactietijd van minder dan een dag is heel normaal, de voortdurende verleiding van aangeboden producten en diensten en niet te vergeten het nieuws dat zich reallife je kamer binnenkomt. Allemaal verleidingen die vanuit het perspectief van de Human Design bekeken vooral voor de generators (één van de vijf beschreven types) en daarmee 70% van de mensheid een grote uitdaging vormen. De generator functioneert het beste en gaat het meest efficient om met zijn of haar energie als zij de beslissingen vanuit hun buik nemen en niet met het hoofd. Het is nodig dat "het aanbod" gevoeld wordt door het hele lichaam en pas dan een ja of nee volgt. Aangezien het lichaam langzamer werkt dan de geest is een bedenktijd van een week geen overbodige luxe. Je snapt het al, het is dus voor velen van ons een hele kunst om bij zichzelf te zijn en te blijven in deze tijd. Succes!

Geen opmerkingen: