27-03-2009

Een moderne manier van werken aan je conditie


Na lang wachten, want de fabrikant kon de grote vraag niet aan, heb ik gister de Wii-fit kunnen aanschaffen. Meteen maar gestart met het trainingsprogramma. Ongelofelijk wat de ontwerpers daar allemaal in verwerkt hebben. Van trainers tot grafieken, van weegschalen tot balansmetingen.
Door het doen van afwisselende oefeningen, zoals yoga, aerobics, balansspelen en spiertraining is het de bedoeling dat je lijf gezonder wordt en beter in conditie komt. Vooraf stel je jezelf een doel en tussentijds kun je allerlei metingen en testen doen, zodat je op de hoogte gehouden wordt van de gemaakte vorderingen. Voer je een oefening niet goed uit dan verschijnen de trainers in beeld om extra aanwijzingen te geven.
Of het werkt weet ik niet, maar het is wel hardstikke leuk om te doen. Het is even een gek idee om voor de TV je trainingsprogramma af te werken. Het voelt als meedoen met "goedemorgen Nederland". En de buren zullen ook wel wat van die maffe capriolen voor het raam vinden. Maar vooralsnog trek ik me daar niets van aan en ben onverstoord aan de slag gegaan. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.
Ik wens je een fit weekend toe!

Geen opmerkingen: