25-03-2009

Opruimwoede


Geïnspireerd door het voorjaar en de komst van nieuwe huisbewoners ben ik de afgelopen tijd enorm aan het opruimen, ordenen en weggooien. Ik heb daarbij een soort stelregel: één jaar niet aangeraakt, betekent rijp voor het ronde archief. Bij vorige opruimslagen smokkelde ik altijd wel met mijn eigen bedachte regel. Zo stonden er bijvoorbeeld nog altijd de studieboeken, die ik eerlijk gezegd al jaren niet meer aangeraakt heb en naar verwachting de komende tijd ook niet zal gaan openen. Een goed moment om rigoreuzer te werk te gaan. Inmiddels zijn er van de 30 dozen nog maar 6 over. Dat schiet op! En een (eigen) ruimte dat het geeft.
In de Feng Shui wordt ook geadviseerd om regelmatig je kelder en de zolder op te ruimen. Is het daar een puinhoop dan kan het zijn dat je moeite hebt om respectievelijk je voeten goed op de grond te zetten en je richting te bepalen en/of nieuwe inspiratie toe te laten.
Ik wens je een gezonde gronding en een lege bovenkamer toe!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb een enorm lege bovenkamer (Hoofd en Ajna) en ruim op als Floddertje. Wordt vast gezellig.