28-12-2007

Een oud spel in een nieuw jasje


Vandaag speelde ik een spel dat ik al vele keren in mijn leven gespeeld heb: monopoly. Dit was wel een hele bijzondere en moderne versie. Ooit speelde ik bij een tante nog het spel waarbij geldbriefjes van 1, 5 en 10 mickey-mouse dollars gebruikt werden. Zelf kreeg ik een spel waarbij al rekening was gehouden met de inflatie: het laagste biljet bedroeg 100 en het hoogste telde 50.000 gulden. In de nieuwe versie is het papieren geld vervangen door een pinautomaat, waarbij ieder een eigen pas heeft. Helaas zijn daardoor ook wat regels veranderd, o.a. de slagroom op de koffie door op vrij parkeren te komen, bestaat niet meer. Deze hebben we met wat creativiteit snel weer ingevoerd en daardoor kon degene die bijna bankroet was, er toch weer bovenop komen. Leuk hoor de ervaring van drie generaties van hetzelfde spel, een evolutie op zich!

1 opmerking:

Anoniem zei

Je kunt ook je eigen monopoly maken op http://www.identitygames.nl/index.php?pageid=40

of op http://www.webquests.nl/matrix/wq077/images/monopolybord.jpg

daar vind je een blanco bord