07-12-2007

Een cursus in wonderen


Ken je dat, een boek staat al tijden in de kast, je hebt het wel gelezen, maar het is in de vergetelheid gekomen en dan in één keer word je er meerdere keren in één week aan herinnert. Ik had dat deze week met de Cursus in Wonderen. Een heel dik boek vol wijsheden gericht op bevrijding, geschreven door twee mensen die op gespannen voet leefden en besloten om een andere weg te gaan bewandelen.
Wat mij betreft niet een boek om vooraan te beginnen en achteraan te eindigen, maar steeds (at random) passages uit te lezen. Vertrouw er maar op dat als je een vraag hebt je de juiste bladzijde openslaat.

Een passage:
"de eerste corrigerende stap om de vergissing ongedaan te maken is eerst te weten dat het conflict een uiting van angst is. Zeg tegen jezelf dat jij op een of andere manier wel gekozen moet hebben niet lief te hebben, anders had de angst zich niet voorgedaan. Het hele correctieproces wordt dan niets meer dan een reeks praktische stappen in het veelomvattende proces waarin de verzoening als de remedie wordt aanvaard. Deze stappen kunnen als volgt worden samengevat:
Weet eerst dat er angst is
Angst komt voort uit gebrek aan liefde
De enige remedie tegen gebrek aan liefde is volmaakte liefde
Volmaakte liefde is de verzoening.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dankjewel voor je post over Een Cursus In Wonderen. Het is ook mijn ervaring dat ik het boek waar dan ook kan openslaan, en het is van toepassing op wat er met me gebeurt. Vooral het Werkboek is ongelofelijk, door de lessen te doen is mijn hele leven veranderd! Altijd leuk om mijn ervaring terug te zien in een blog op het internet.