24-12-2007

Een blik op 2008


Voor mij staat de kersttijd altijd in het teken om terug te blikken op het afgelopen jaar en zeker ook vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. Wat wil ik loslaten, toelaten en realiseren. Er zijn voor mij dan een paar vaste rituelen.
Ik maak een schildering of tekening met aquarel, wasco, acryl, kleurpotloden of encaustic met als opdracht, mijn wensen voor volgend jaar.
Van 25 december tot en met 6 januari houd ik mijn dromen bij. 25 december staat voor januari 2008, 26 december voor februari 2008 etc. Als ik een nacht mijn droom niet meer weet, dan schrijf ik op wat mijn gevoel is bij het wakker worden.
Op 1 januari staat mijn Tarot jaarlegging op de rol. Ik trek dan voor iedere maand een kaart. Deze scan ik en kopieer ik op één vel. Het is altijd frappant aan het eind van het jaar, hoe herkenbaar de legging is en leuk om te kijken op welke manier de thema's zich hebben aangediend.
Fijne kerstdagen!

Geen opmerkingen: