21-09-2007

Hoe zou het leven er uit zien zonder.........


Gisteravond begeleidde ik een kennismakingsworkshop over organisatieopstellingen en familieopstellingen. Het was een geweldig inspirerende avond. Ik voel me op dergelijke avonden als een vis in het water en heb het idee dat ik helemaal met de juiste dingen bezig ben. Passie heet dat geloof ik ook wel.
Al nagenietend, realiseerde ik me hoe gek het leven kan lopen. Wat is nl. het geval. Aan het eind van de opleiding organisatieopstelling die ik 2002 volgde, had ik eigenlijk niet het voornemen om actief met opstellingen bezig te gaan. Ik kreeg geen grip op de uitvoering zoals dat in de lessen besproken werd. Op aandringen van mede-cursisten aan een cursus extra-communicatieve vaardigheden verzorgde ik toch enigzins schootvoetend en met weinig zelfvertrouwen een workshop opstellingen. En iedereen (ook ikzelf) was erg enthousiast. Voor mij was dit duwtje in de rug voldoende om door te gaan, mijn eigen stijl te ontwikkelen en nog steeds iedere dag weer te genieten van het kunnen inzetten van deze vaardigheid.
Lieve mede-cursisten en Margriet wat ben ik jullie dankbaar. Hoe zou mijn leven er uit gezien hebben zonder dat duwtje van jullie......een gemiste kans of ....?? Het voelt als bijna oneindig en niet te bevatten om daar over na te denken. Ik blijf dan ook maar in het hier en nu, bij mijn gevoel van geluk en dank.

Geen opmerkingen: