26-09-2007

Eigen Ruimte


Een gezonde aura of uitstraling is zo groot, dat je met je vingertoppen de rand kunt aanraken. Bij angst of onveilig situaties wordt deze reflexmatig kleiner gemaakt en als iemand met zijn passie bezig is, dan is een veel grotere aura te zien. Bij managers-online en Cornet Global (een beetje prijzig) zijn diverse artikelen en onderzoeken te vinden waarin duidelijk wordt dat steeds minder werknemers een eigen werkplek hebben en dat de plek waar zij mogen/kunnen werken steeds kleiner is. Ik zie dan al meteen zo'n chaotisch energetisch beeld voor me van botsende, ruziemakende en in elkaar verstrengelde aura's. Of dat nu de effectiviteit ten goede komt, ik vraag het me af. Wellicht wel de sociale weerbaarheid.
Ik ben benieuwd hoe de dakloze die op verschillende plekken in de stad straatnieuws verkoopt en waarmee ik een goed contact heb, zijn eigen ruimte ervaart. Misschien nog beperkter of juist oneindig? Ik ga het hem toch eens vragen.

Geen opmerkingen: