17-06-2007

Volg je passie

Afgelopen vrijdag stond er een mooi bericht in de krant. Een 17-jarige eindexamenscholier uit Nijmegen die 9 tienen op zijn eindlijst had. Om meerdere redenen triggerde dit bericht mij. Allereerst bleek hij op dezelfde school gezeten te hebben als ik. Daarnaast gaf hij aan dat hij één passie had en dat was buschauffeur worden. Omdat hij pas op zijn 21e zijn busrijbewijs kan halen, gaat hij maar even Natuurkunde studeren. Altijd bijzonder om te horen als mensen gaan voor hun passie.
Gister was ik bij de opening van een expositie van een vriendin van de kleuterschool. Twintig jaar zijn we elkaar uit oog verloren geweest en door toevalligheden (zover die bestaan) recentelijk weer op het spoor gekomen. Het was haar eerste expositie. Ook zij heeft omzwervingen gemaakt: rechten gestudeerd, directeur van een faculteit geweest en nu kunstenaar. Het was imposant en inspirerend om haar schilderijen te zien, die puur uit het hart komen.
En hoe is dat bij mij gegaan. Ogenschijnlijk heb ik ook geen recht pad gekozen. Geneeskunde, Levensmiddelentechnologie, werken in de sauzenbranche, directeur van een detacheringsbureau en nu coach, facilitator in familie- en organisatieopstellingen en reader. Het lijkt vreemd, maar als je de rode draad "voeding" ziet, dan vallen de puzzelstukjes van zelf in elkaar.
Wil je ook ontdekken wat jou passie is en welke rode draad door jou leven heen loopt, dan biedt Coach-Inn verschillende mogelijkheden om hier achter te komen en ben ik je hier graag behulpzaam bij.

Geen opmerkingen: