09-06-2007

Ontvangen is een bijzondere vorm van geven

Als je een karakterstructuur hebt, zoals ik, waarbij de zorg voor anderen hoog in het vaandel staat, dan is ontvangen een vaardigheid die je echt moet leren. Ook al realiseer ik me dat geven soms een vermoeiende bezigheid is, het is als een soort reflex, waarvan je je echt niet meer afvraagt of het al dan niet bij je past. Gisteravond toen ik gefeteerd werd op een heerlijk etentje bij de Knip in Voorschoten (ik kan het je echt aanraden, leuke ambiance aan het water, heerlijk eten en drinken en een prima bediening) kon ik voelen hoe intens fijn en vervullend het kan zijn als het lukt om te ontvangen. Het brengt de balans van geven en nemen weer meer in balans. En weet je wat het bijzondere is, uiteindelijk voelt het ontvangen dan aan als geven. Het cirkeltje is rond, de kans op wezenlijke verandering ligt dus heel dichtbij, zonder heel ver af te gaan van eerder vertoond gedrag en gelukkig ik mag dus gewoon blijven geven...................

Geen opmerkingen: