29-05-2009

Welk boek?


Vorig jaar om deze tijd kreeg ik van een dierbaar iemand, die haar zolder aan het opruimen was, twee tassen vol met new age en spirituele boeken. Het betekende voor mij bijna een verdubbeling van dit boekengenre. En ik vind zelf dat ik de afgelopen jaren toch aardig wat gelezen heb op dit gebied. De boeken kregen in een plekje in de daarvoor bestemde boekenkast in mijn huiskamer. Deze puilde dat ook letterlijk en figuurlijk uit. Toen ik dat deed, viel mijn oog direct op een paar titels. Deze boeken heb ik dan ook kort daarop uitgelezen. Een aantal exemplaren leken voor mij de ver van mijn bedshow. Ik vroeg me dan ook af of ik die ooit zou gaan lezen. Door de cursussen die ik in de afgelopen gedaan heb, kocht ik in die tussentijd zelf nog aardig wat boeken bij, die voorrang kregen op al die andere ongelezen boeken. Gister was ik weer op zoek naar vers leesvoer. Ik was verbaasd over datgene wat ik aantrof. Allemaal schrijvers en boeken, waar ik geen weet van had dat deze in mijn kast stonden, maar die helemaal passen bij dit moment. Ik heb drie boeken uitgekozen, die ik allemaal wel tegelijkertijd zou willen lezen. Of dat handig is, dat betwijfel ik, maar ik vond het leuk om te ervaren wat een jaar persoonlijke ontwikkeling met je doet met focus en interesse. Ik wens jou een mooi weekend toe en wellicht vind jij ook zo'n passend "vergeten" boek in jouw kast, dat je mee kunt nemen naar een rustig plekje in de zon. Is dat niet het geval dan heeft deze site misschien nog wel wat inspiratie voor jou in het assortiment.

1 opmerking:

Jeannette zei

Voor als je boekenkast vol raakt: http://twitter.com/boekenruilen