14-05-2009

Oma is nog nooit zo roze geweest


Het is alweer ruim een jaar geleden geweest, dat ik voor het laatst over de klimroos, die ik "Oma" noem, heb geschreven. Ik ben destijd erg onhandig geweest om haar in het verkeerde jaargetijde te verplanten, waarbij ik ook nog eens de wortel middendoor hakte. In korte tijd was er weinig over van de eens zo mooie roos. Ik heb direct na dat gebeuren gezegd, als Oma het ooit weer gaat doen, dan is er meer tussen hemel en aarde, meer dan waar ik tot nu toe weet van heb. Nu op 14 mei 2009 in mijn achtertuin kijkend, staat "Oma" er stralend bij. Ze heeft nog nooit veel bloemen en knoppen gehad. Een grote roze bloemenzee. Voor mij een boodschap dat er voor mij nog veel te ontdekken is over het aardse, maar zeker ook over alles wat verder leeft... Gelukkig valt er dus nog voldoende te onderzoeken en daar ga ik dan ook vrolijk en nieuwsgierig mee door.

Voor de deelnemers aan de workshop "Inzicht-Inn-Familiepatronen" los ik hierbij mijn belofte in met het beschrijven van de salade en vooral de bijbehorende dressing. Ik dacht nl. voor twee dagen voorraad gemaakt te hebben, maar de smaak beviel zo goed, dat ik voor vandaag iets anders heb moeten verzinnen.

Salade:
- slamix
- feta
- blauwe kaas
- druiven
- pijnboompitten
- rozijnen
- komkommer
- bosuien
- tuinkers
- basilicum

Dressing:
- 1 bakje cottage cheese
- 1 lepel pesto
- scheut slasaus
- scheut yoghurt
- fijngehakte basilicum
- scheutje gembersiroop
- scheutje worchestersaus
- theelepel mosterd
- peper
- zout
- paprikapoeder

Eet smakelijk en een mooie ontdekkingstocht toegewenst.

1 opmerking:

Jeannette zei

Scheut.

Gaat dat over oma of over de slasaus of allebei?

Uit betrouwbare bron: het was heerlijk.