12-05-2009

Kleding nieuwe stijl


Ik schreef al eerder dat vrouwelijke creatiekracht een thema in mijn leven is dat via verschillende kanten zich "opdringt". Eén van de dingen waar ik dan ook meteen mee geconfronteerd word, is kleding......... Wat past nu bij mij en wat niet, oud en nieuw, blijven bij het bekende of een beetje lef tonen, mannelijk of vrouwelijk, stoer en slobber of vrouwelijk en sportief. Je leest het al. Ik kom in de wereld van de dualiteiten. Het begon dit weekend met de wens om ruimte in de kledingkast te creëren. Het was net als vroeger. Ik wist altijd hoe laat het was als mijn moeder met een vuilniszak voor mijn kast stond. Dit keer was het niet mijn moeder maar mijn vriendin, die mij de verschillende kledingstukken aanreikte. Het gevoel was echter niet zo verschillend. Kledingstuk aan, kledingstuk uit. Niet mijn favoriete bezigheid. Ik voel me dan altijd een beetje onhandig. Zonder al te veel moeite verdween er echter redelijk wat in die grijze zak. Uiteindelijk mochten er met zowel haar als mijn goedkeuring een paar jasjes en blouses blijven hangen onder de voorwaarde dat deze wel tot complete setjes (incl. broek en shawl) aangevuld zouden worden. Met een bruiloft van vrienden op komst, waarvoor mijn maatje zich al helemaal in het nieuw gestoken had, leek dat sowieso een noodzakelijk kwaad. Vandaag togen wij met de "oude" kledingstukken onder de arm naar een zogenaamde "laagjes winkel". De vriendelijke verkoopster keek eerst een beetje vreemd, maar al snel toverde ze allerlei leuke combinaties uit de kast. Met een tas vol met nieuwe stijl vrouwelijke broeken, topjes en shawls keerden wij tot mijn grote verrassing huiswaarts. Helaas bleek het vinden van bijpassende schoenen niet zo makkelijk. Ach dan gaan we toch gewoon op blote voeten naar de trouwerij, dan blijft het nog een beetje stoer en spartaans......?!

2 opmerkingen:

Roosnans zei

ha ha ha... wat heerlijk herkenbaar.. ik zie mijn kleerkast steeds vrouwlijker worden en stiekem komt er ook meer kleur in...de platte schoenen krijgen steeds vaker hakjes... ik zou 4 jaar geleden dat zeker ontkent hebben als iemand het had voorspeld... Veel plezier met je nieuwe creaties!
grtz!

Marieke zei

Wat een leuk en herkenbaar verhaal! Ik kijk er naar uit je in de nieuwe kleding te zien. Tot snel, Marieke