06-05-2009

Moeder Gaia en Vader Zon


De heerlijke tijd in Italië zit er weer op. Gister heb ik mijn landingsgestel in het Bolwerk voorzichtig uitgeklapt. Vandaag ben ik weer in de werkswing terecht gekomen.
Ik ervaar het als een tijd waarin veel processen, gesprekken, conflicten en ruzies te maken hebben met het uiteenrafelen van de ontstane verwarring rondom het hebben en inzetten van mannelijke en vrouwelijke energie. De wederopbouw, de eman- en evrouwcipatie en het misschien ook wel het feminisme hebben er voor gezorgd dat vrouwen mannelijker en mannen vrouwelijker zijn geworden. Nu is de tijd aangebroken waarop de vrouwen contact kunnen maken met Moeder Gaia (in het middelpunt van de aarde) en de mannen zich mogen verenigen met Vader Zon (in het middelpunt van de kosmos). Dit levert een nieuw energiebeeld op van vrouwelijke, ontvangende creatiekracht en de mannelijke, gevende energie. Deze slinger zal er waarschijnlijk toe leiden, dat we uiteindelijk steeds vaker van androginiteit kunnen spreken.
Helaas gaan dergelijke energetische veranderingen niet zonder polarisatie, slag of stoot. De neiging bestaat omdat het zo'n spannend proces is, om de ander te willen veranderen of te dwingen te volgen. Er is mijns inziens echter maar één manier: terug naar jezelf, los maken wat knelt en opnieuw verbinden. Van daaruit kan weer eenheid ervaren worden. Eenheid met jezelf en eenheid met de ander, evenwicht in mannelijke én vrouwelijke energie. Ik wens je veel eenheid, heelheid en volmaaktheid toe.

Geen opmerkingen: