28-05-2009

Koude rillingen


Eigenlijk een beetje op zoek naar input voor mijn blogtekst, opende ik de on-line Volkskrant van vandaag. Direct werd mijn aandacht getrokken naar de kop "Hoog bezoek voor de ouders van Karst T.".
Het blijkt dat Pieter van Volenhoven op Hemelvaartsdag een bezoek aan de familie T. gebracht heeft om namens het hof zijn medeleven de betuigen met de nabestaanden. Dit gebeurde in reactie op een interview dat de ouders gaven "waarbij zij ontdaan en getroffen waren" door de daad van hun zoon.
Bij het lezen liepen direct de koude rillingen over mijn rug. Zoals mijn partner direct ook zei: de tijden veranderen. Systemisch vind ik dit bezoek zo mooi: voorbij dader- en slachtofferschap. Ik krijg steeds meer bewondering voor de moed, kwetsbaarheid en menselijke maat van de Koninklijke Familie. Daar kunnen we met zijn allen nog veel van leren.

Geen opmerkingen: