11-05-2009

De dwarsverbanden worden zichtbaar, het netwerk verdicht zich


Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik word me steeds meer bewust van de samenhang tussen de dingen. Daar waar ik in de afgelopen jaren veel geshopt en gelezen heb over spiritualiteit en new age en de opgedane ervaring steeds als losstaand beschouwde, worden nu ineens de dwarsverbanden duidelijk. Alles en iedereen is met elkaar verbonden. Het lijkt meer over de overeenkomsten te gaan dan over de verschillen. Soms kan het ineen vallen van de puzzelstukjes tot een soort opwinding leiden, soms is er sprake van teleurstelling en verdriet, waarom ik deze inzichten en dit overzicht niet eerder tot mijn beschikking had. Het leven lijkt er zo simpel en logisch door te worden.
Het is net als een spinnenweb. Eerst zijn het losse draden met een onduidelijk doel. Dan worden de eerste cirkels gesponnen. Het is in dat stadium nog niet functioneel. De prooi kan niet gevangen worden. Als er maar genoeg cirkels zijn, dan wordt het web nuttig. Een mooi en natuurlijk proces waarin het netwerk zich verdicht, de structuur een functie krijgt, de voeding toeneemt en er sprake is van mooie en inspirerende ontmoetingen. Hang je dit op aan de tijd, dan is het voor mij een proces van jaren geweest en eerlijk gezegd geloof er steeds meer in dat dit zelfs vele levens overstijgt..........
Ik wens je toe dat ook jij deze week weer prettige draden aan je netwerk toevoegt.

1 opmerking:

Roosnans zei

ik vind "het veld" van Lynn Mc Taggert ook zo'n bijzonder boek dat wetenschap en spiritualiteit op wonderbaarlijke wijze verbind
grtz