18-02-2009

Wie ben ik?


Bij deze titel refereer ik niet aan het waarschijnlijk wel bekende TV-programma, maar aan consult Human Design dat ik gister samen met en op aanraden van mijn partner gedaan heb. Human Design is gebaseerd op Astrologische waarden en maakt eigenlijk ook een verbinding met de chakra's (zij het dat deze centra in sommige gevallen een wat andere positie kennen en/of anders genoemd worden). Een human design chart geeft inzicht in die gebieden en thema's waar je als mens een blauwdruk voor kent en die gebieden die niet gedefinieerd zijn. Met name deze laatste gebieden vormen een risico als het gaat om conditionering. Daar waar je bij jezelf weg gaat en het leven van anderen gaat leiden. Ook wordt duidelijk op welke manier je voor jezelf het beste beslissingen kunt nemen of keuzes kunt maken: intuïtief of vanuit een "Boeddha-staat".
Ik vond het een consult dat erg de moeite waard was. Het heeft niet alleen informatie opgeleverd over mijzelf maar ook zeker de kansen, bedreigingen en valkuilen over het samenwerken en samenleven met anderen (zowel van volwassenen als kinderen) bloot gelegd. Door het samen te doen weet je meer over hoe je elkaar kunt ondersteunen, waar je beter kan vertrouwen op de ander of juist niet en op welke vlakken je elkaar kunt opzoeken of misschien beter kunt laten. In een relatie kun je op die manier apart en samen bezig zijn met bewustwording en transformatie.

Geen opmerkingen: