09-02-2009

Helderheid


Vandaag kreeg ik in een mooie ontmoeting met een oud klasgenoot een vraag die mij wel vaker gesteld wordt. Deze ging over het kunnen lezen van energie en of ik me daar al mijn hele leven bewust van ben. Ik ga er eigenlijk van uit dat ieder mens geboren wordt met ene bepaalde mate van "helderheid". De één is helderhorend, de ander heldervoelend of helderziend. Cognitieve (leer)processen of andere (vaak minder prettige) levenservaringen maken dat wij besluiten om het heldere kanaal deels of geheel af te sluiten. Of je besluit om het weer te openen, dat hangt van jezelf af. Als je deze beslissing genomen hebt, dan blijkt overigens dat het openen van je intuïtieve kanalen doorgaans niet de grootste klus is. Het weer vertrouwen op je intuïtie en je waarnemingen en het kunnen scheiden wat van jou is en van de ander kost vaak meer moeite. Ik wens je deze week veel heldere momenten toe!

Geen opmerkingen: