02-02-2009

Twee generaties met verschillen en overeenkomsten


Vandaag kreeg ik van mijn vader een foto toegestuurd. Hij had in deze foto een compilatie van twee foto's gemaakt. Eén foto van mijn zus en mij toen wij 6 en 8 waren en een foto van de kinderen van mijn zus die nu 6 en 8 zijn. Het is leuk om te zien hoe vergelijkbaar de blik, de oogopslagen en poses zijn tussen deze generatie en onze generatie. Het is net een soort dubbelbeeld. In beide gevallen twee hele verschillende zussen met ieder een eigen karakter. Ik herken mij dan ook erg in één van mijn nichtjes en vind het leuk dat ik af en toe als tolk mag optreden. Op mijn beurt leer ik zelf weer veel over mijn familierelaties in de (coach)gesprekken met anderen. Dit heeft in de loop der jaren mijn perspectieven aardig veranderd. Ik kan wel zeggen dat het leven er daardoor makkelijker op geworden is.
Wil je meer weten over het waarnemen van familie-energie en de betekenis daarvan? Vrijdag a.s. start er weer een tweedaagse workshop.

Geen opmerkingen: