06-02-2009

Langer licht


Deze week kon ik aan verschillende dingen merken dat het (gelukkig) weer langer licht wordt. De lamp die op de tijdklok staat, gaat aan op momenten dat het nog klaarlichte dag is. De sensorlampen in de tuin krijgen weer voldoende daglicht te zien, zodat zij zich op kunnen laden om in de nacht een paar uurtjes te schijnen. En niet in de laatste plaats, is het nog licht als ik aan het einde van de dag het Bolwerk verlaat en weer (helemaal) huiswaarts keer. Terwijl ik dit schrijf schijnt buiten ook nog de zon. Ik realiseer me meer dan ooit, dat ik toch wel een lichtmens ben. Al heeft deze winter de zon regelmatig geschenen, ik kijk uit naar het voorjaar en de zomer. Niet zozeer omdat ik een hekel aan kou heb, maar vooral om de energie van het licht te kunnen voelen, zien en er van te genieten.
Als je deze winter een negatieve energiebalans hebt opgelopen dan is het misschien prettig voor je om voordat de lichte tijden echt aanbreken, op 14 februari vast bij te laden tijdens de Energiedag. Een workshopdag vol afwisselende oefeningen om je energie te scannen, bij te laden en tools aangereikt te krijgen om deze energie ook vast te houden. Prettig weekend!

Geen opmerkingen: