08-01-2009

De tao van de tijd


Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar bij mij is 2009 net begonnen en ik heb het gevoel dat de tijd vliegt. Wel op een leuke manier, maar toch.
Staand voor mijn boekenkast viel mijn oog op het boek Tao van de tijd - een praktische gids voor timemanagement geschreven door Diana Hunt en Pam Hait.
Zij beschrijven 4 taoïstische beginselen:
- kies de weg van de minste weerstand
- richt je individuele kracht
- bereik eenheid
- ga de weg van de (of van jouw) natuur

Het hoofdstuk wordt beeindigd met een tekst van Nietzsche: "als wij onze weg in het leven bezitten, kunnen we bijna elk "hoe" verdragen. In de afgelopen honderd jaar hebben ons geconcentreerd op de hoe's van tijd. Het is nu tijd om de weg te onderzoeken.

Een mooie tekst om eens in alle rust op verder te broeden.

1 opmerking:

Anoniem zei

ik ben op zoek naar boeken of zo over tao en voeding
je tipt het even aan ken je iets?
groet joop
joop verhulst
joop.verhulst@home.nl