21-01-2009

Bang om te verliezen


Vlak na een mooi gesprek met mijn vriendin over het weglekken van energie las ik in het boekje Over liefde, seks en relaties van Byron Katie een passende tekst over verlies.

Als je bang bent iets te verliezen dan ben je het al kwijt. Misschien heb je het nog niet door en misschien heb je wat tijd nodig om erom te rouwen en dan besef je misschien dat er nooit iets is geweest wat je kon verliezen.

Ik realiseerde me dat deze tekst ook opging voor mijn kortstondige energieverlies van vandaag. Ik ben zo druk bezig geweest om mezelf te beschermen, dat alleen al door die handelingen mijn energiepeil gezakt is en ik mezelf even kwijt was. Ik vermoed dat als ik in die situatie een beetje gedeeld had van daar waar altijd overvloed is en daar waar je altijd zelf weer energie aan toe kunt voegen - het hart - ik niet zo hard had hoeven werken en ook niet een gevoel van verlies had gekend.

Geen opmerkingen: