18-12-2008

Tarot jaarlegging


Naast het doen van de droomopracht rond kerst en oud & nieuw zoals ik gister beschreef, staat 1 januari voor mij altijd in het teken van een Tarotjaarlegging. Ik gebruik hiervoor de Tarotkaarten van Rider Waite, maar je kunt het natuurlijk ook doen met een andere kaartset.
Ik trek achtereenvolgens 12 kaarten en leg die in twee horizontale rijtjes van 6. Kaart 1 is de maandkaart voor januari, kaart 2 is de maandkaart voor februari en zo tel je door tot 12.
Als ik alle kaarten neergelegd heb, dan pak ik iedere kaart op en ga met mijn aandacht naar binnen en vraag naar de betekenis van deze kaart voor mij in dit jaar.
Tot slot kopieer ik de legging op een A4-tje en schrijf de teksten of woorden erbij die ik bij de reis naar binnen ben tegengekomen eventueel aangevuld met duidingen uit het boek als die mij een bij het lezen een klik gegeven hebben.
Door het jaar heen bekijk ik de legging regelmatig. Het is ieder jaar weer frappant hoe kloppend deze is.

Geen opmerkingen: