15-12-2008

Ontdek de dualiteit in jezelf


Na een drukke zaterdag waarbij ik heel Nederland rond gereden ben om verschillende bezoeken af te leggen, stond gister in het teken van uitslapen, bijkomen en creatieve uitspattingen.
Bij dit laatste, had ik mezelf de opdracht gegeven om uiting te geven aan de belangrijkste dualiteit in mijzelf van dit moment: donker en licht. Ik heb daarvoor een schildervel in tweeen gevouwen. Aan de linkerkant heb ik een schildering gemaakt van de donkere kant en aan de rechterkant is de lichte kant aan bod gekomen.
Daarna heeft mijn vriendin een energetische analyse gemaakt, waarbij zij verschillende aspecten besproken heeft:
- de vorm
- de gebruikte kleuren
- de energiestroming
- de onderliggende metaforen.
Ik heb ervaren dat die informatie die al een tijdje aan het ronddolen was in mijn cognitieve systeem en mijn gedachtenpatronen, door deze oefening in mijn gevoelswereld heeft mogen komen. Dat heeft enerzijds veel inzicht en anderzijds ook vooral veel rust gegeven. Een bijdrage om voorbij de dualiteit te komen al is dat een soort proces in het oneindige.

Ik heb in deze oefening gekozen voor de dualiteit donker-licht gekozen. Natuurlijk kun je hem met iedere dualiteit in jezelf vorm geven.

Geen opmerkingen: