19-06-2008

Volg je hart


Ik kan altijd erg genieten van mensen die in carriëre hun hart volgen en soms daarmee voor de buitenwereld onbegrijpelijke switches maken. Zo sprak ik gister met iemand die als biochemicus tot kroonprins der hoogleraren was geridderd en vlak voor zijn officïele benoeming besloot om zijn jeugdliefde voor muziek, techniek en het organiseren van festijnen verder vorm te geven en dit tot beroep te maken. Een weg van vallen en opstaan, van rijkdom en armoede, maar bovenal van vertrouwen en willen, ingegeven door het hart. En zo te horen heeft hij zijn weg gevonden en is succesvol in zijn vak geworden. Ook hier geldt weer, waar een wil is, is een weg. Als je maar blijft focussen en de rode draad in je leven volgt.
Ook ik heb niet de meest logische weg bewandeld. Van een arts in opleiding, via zeilinstructeur en levensmiddelentechnoloog naar energiewerker, familieopsteller, trainer en coach. Al lijkt het misschien de weg van een zig-zag naaimachine, ik snap wel waarom iedere stap nodig is geweest en op welke manier zij hun bijdrage hebben geleverd aan wie ik nu ben. En ik kan nu elke dag blij zijn als ik mijn Bolwerk binnen ga en weer het mooie werk mag doen, wat ik nu doe.
Ik wens jou ook een levensweg toe, die ingegeven is door je hart.

Geen opmerkingen: