16-06-2008

De energie horend bij jouw naam


Ik heb er tot nu toe eigenlijk nooit zo bij stil gestaan, welke energie mijn ouders mij meegegeven hebben door de naam die zij voor mij hebben gekozen. Er zijn een paar leuke sites waar je daar informatie over kunt vinden: allenamen.nl en Starman.nl. Nienke staat voor reinheid, zuiverheid en beschermheilige van de redenaars. Interessant om eens te onderzoeken op welke manier ik hier in mijn dagelijkse leven mee bezig ben en op welke punten ik op thema juist tegen de stroom inzwem. Ik ben benieuwd om jouw ontdekkingen in deze te horen.

1 opmerking:

Unknown zei

Dick - Machtig onder het volk

Richard, Ridzert, Rikkert, Rits, Ritsert, Rijk, Dick, Dicky (Eng.) Afgeleid van het Germaanse 'rik', met de betekenissen 'aanzienlijk en rijk', en 'ward', met de betekenis 'wachter'. De betekenis is; de aanzienlijke wachter. Het was vooral de naam van 9 Engelse koningen.
O.a. Richard Leeuwenhart (1157 – 1199), welke in de 9de eeuw deelnam aan de 9de kruistocht. Hij onderscheidde zich vooral door dapperheid. Op de terugreis werd hij door Leopold VI na een zeer hoge losprijs vrijgelaten.

Diederik, Derk, Diderik, Diedrich, Diek, Dik, Dirk, Drikus, Tjarco, Tjar, Tjer, Dietrich (Du.), Dereck (Eng.), Derrick (Eng.), Thierry (Fr.), Derkje, Diderica, Dirkje, Drieka, Drika. Afgeleid van het Germaanse 'diet' en 'rik' wat volk en machtig betekent. De naam betekent vorst, de machtige onder het volk.
Dirk, de naam van enkele graven van Holland.
xxd