27-06-2008

De werking van het universum


Vandaag is de Dagelijkse Gedachte:

Als je werkelijk iets wilt, spant het hele universum samen om ervoor te zorgen dat je je droom verwezenlijkt (Paulo Coelho)

Bij het lezen van deze tekst, moest ik direct aan het Bolwerk, de trainingsruimte achter mijn huis denken. Toen ik zeven jaar geleden op zoek ging naar een woning met bijvoorkeur een "kleine" coachruimte op de begane grond, kwam ik na veel omzwervingen uit bij een huis met een volledig ingerichte trainingsruimte. Hoewel de locatie niet geweldig was en de inrichting zozo lala, besloot ik toch een bod te doen. Tot grote teleurstelling, werd het huis net voor mijn neus weg gekaapt. Het maakte echter, dat mijn wens om een eigen trainingsruimte te hebben, nog veel sterker werd. Uiteindelijk vond ik het kavel aan de Woestijgerweg, ver boven budget, slecht onderhouden - dus veel verbouwingen en opknapwerk nodig hebbend. Vraag me niet hoe, maar het lukte om een hypotheek te krijgen terwijl ik pas 1 jaar als zelfstandig ondernemer werkte. Vanaf het moment dat het huis gekocht was, kwamen de opdrachten binnen die voldoende opleverden om de verbouwingen te betalen. Het was net of er kruiwagens met geld en geluk op het erf omgekieperd werden. En zo ging het maar zo. Zelfs deze week werd me weer duidelijk, dat de relatie tussen mij en het Bolwerk écht de bedoeling is. Na vijf jaar heb ik een klacht ingediend over de vloer. Er verschenen allemaal witte vlekken op. Hoewel de garantietijd al lang overschreden is, leveren ze me zonder te zijn komen kijken, uit coulance volgende week een nieuwe vloer. Ik hoef hem "alleen" nog maar even te leggen. Amazing!

Geen opmerkingen: