06-05-2008

Little Tibet deel II


Op een eerste verkenning van wat de natuur in dat deel van de Ardennen te bieden heeft kwamen we bij het plaatsje Wéris vanaf waar je een prachtige Megalieten-wandeling kunt maken. Deze tocht voert langs krachtplaatsen waarbij je je in de tijd van Asterix en Obelix waant. Vergeet vooral niet om even de tijd te nemen om te voelen welke energie hier aanwezig is en wat die voor je kan betekenen. Na het verschil ervaren te hebben tussen een Croque Monsieur en een Croque Madame onderzochten we het landschap ondergronds. Oude aardrijkskunde lessen over stalagnieten en stalagtieten kwamen weer boven, evenals de hoogtevrees (of moeten we zeggen diepteangst) van Jeannette, in deze Grotten van Hotton.


's Avonds zorgde Dorine van De Bedding voor een heerlijke maaltijd, die wij gezamenlijk nuttigden in de gezellige eetruimte voorzien van door haar gemaakte kunst. Deze was overigens zo inspirerend dat de "Indian Summer" nu in één van onze huiskamers prijkt met achter op de tekst:



Voordat ik wegwaai
veeg ik halve strofen bijeen.
Blad dat los moet laten,
voegt zich mild tot zachter vergaan
dan pasgeboren groen
dat net onstuimig barst
uit jonge harde knoppen


Boom, sap, wortels.
Ik val los in harde wind
en ritsel voort totdat ik stil verga
in zachte zoete grond.
Zelfs geen houvast meer
van woord dat mij verbond.


Tot morgen, geniet van de zon.

 

Geen opmerkingen: