16-02-2008

Zaterdagochtend om 7.00 uur


Vandaag geef ik samen met Jeannette een workshop "opstellingen" voor haar oud-collega's in het Bolwerk. Dat betekent tevens het serveren van een lekkere lunch. Toen om 7.00 uur de wekker ging en ik het bed uitstapte, zei zij "wat ben ik toch blij dat jij je 's ochtends al met eten bezig kan houden". Zij moet er niet aan denken en ik vind het heerlijk om op dat bijna nachtelijke uur al met kokerellen bezig te zijn. En die taak zit er nu al weer op.
Vandaag staat tomatensoep en een salade met blauwe schimmelkaas en kerriedressing op het menu. Het recept van de tomatensoep heb ik op 4 september als op dit blog gepubliceerd. Hier volgt het recept van de salade

Benodigdheden salade:
- gemengde salade
- ananas
- mandarijn
- pijnboompitten
- blauwe kaas (bijvoorbeeld Danish Blue)
Meng de verschillende ingredienten in een kom.

Benodigdheden dressing:
- kerriepoeder
- peper
- zout
- dille
- yoghurt
- slasaus
- koksroom
- olijfolie
- gembersiroop
Verwarm in een pannetje 2 eetlepels olijfolie. Smoor hierin een eetlepel kerriepoeder. Breng het geheel over in een kommetje en voeg yoghurt en slasaus toe in een verhouding (1:1). Op smaak brengen met peper, zout, dille, koksroom en een scheutje gembersiroop.
Eet smakelijk en een prettige dag toegewenst.

Geen opmerkingen: