23-02-2008

Genieten van kleine zelfstandigen


Dit weekend breng ik door in Voorschoten waar mij tweede "thuis" is. Al bij het opstaan had ik zin in een ouderwetse zaterdag. Lekker op de fiets broodjes halen bij de échte warme bakker Verhoog, een heerlijk kaasje van meneer Neuteboom en verse filet americain van slagerij Aad Arbouw. Wat een verademing, mensen die van hun vak houden en je willen verwennen. Na het relaxte ontbijt fietsend en lopend het dorp in. Een bezoekje aan de fietsenmaker, de fotospeciaalzaak en de plaatselijke electronicazaak. Wat een vriendelijke vakmensen. Allen droegen bij aan een feelgood-moment.
Je snapt wel dat deze dag niet goed was voor de portemonnee, maar ik sponsor graag de kleine zelfstandigen. Het zou toch zonde zijn als deze uit het straatbeeld en mijn gemoedsrust verdwijnen. Het was dan ook wel even schakelen aan het eind van de dag om weer een "grote en onpersoonlijke" supermarkt in te moeten.

Geen opmerkingen: