09-02-2008

Een wandeling als metafoor


Zoals ik gister al schreef, stond er vandaag een wandeling op het programma. Dit besluit kwam mede voort uit een reading die ik afgelopen week kreeg. Het zou gaan om de integratie van de olifant en het varken, werd er gezegd. Wat ik er mee moest, wist ik niet precies, maar onderweg werd dat me al snel duidelijk. Ik had de route van 17 km. netjes uitgeprint en Maarn zou het einddoel worden. Met een briefje in mijn hand startte ik vanuit huis goed voorbereid de tocht (de olifant). Al vrij snel klopte mijn routebeschrijving niet meer. Vroeger zou ik hiervan vreselijk in de stress raken. Ik bespeurde in een deel van mezelf echter een opluchting (het varken). Het is toch eigenlijk veel leuker om op avontuur te gaan en maar te zien waar dat toe leidt. Toch bleef de olifant zich roeren. Die wilde toch echt naar Maarn. Ik besloot mijn intuitie (het varken) in te zetten en te kijken of ik de route weer kon terugvinden. En dat lukte. Deze beweging herhaalde zich tijdens de tocht meerdere keren. Uiteindelijk hebben de olifant en het varken naar alle tevredenheid na een prettige samenwerking in harmonie de eindstreep gehaald in........ Maarn. Een wandeling die ook qua natuur echt de moeite waard was.

Geen opmerkingen: