18-02-2008

Een tafeltje met historie


Gisteravond bracht ik een bezoek aan mijn vader. Hij vroeg of ik een tafeltje wilde hebben, dat hij over had. Hij vertelde over de historie van dit meubelstuk. Uitgesproken mooi is het niet, maar het blijkt een tafeltje te zijn dat altijd bij moeder op haar (studenten)kamer heeft gestaan. Ook later in mijn ouderlijk huis is het zeer verdienstelijk geweest. Het was nl. het telefoontafeltje. Toen bestonden er nog geen draadloze telefoons en aangezien bellen de grote hobby van mijn moeder was, stond het tafeltje met telefoon in de gang. Uren bracht zij daar door. Later timmerde mijn vader er een plankje bij; voor de telefoonboeken. Ik kan het me nog herinneren als de dag van gister. Nu heeft het tafeltje bij mij weer een nieuw leven gekregen, als altaar. Ik heb het vandaag helemaal gepoetst. Op familiehistorie moet je zuinig zijn. En mam, als je aan "de andere kant" nog steeds zo graag contact maakt met anderen, zullen we dan vanavond even bellen?

Geen opmerkingen: