13-02-2008

De weg terug naar huis lopen


Een paar weken geleden werd ik in een keer via Schoolbank.nl benaderd door een paar oud klasgenoten van de lagere school. In eerste instantie hield ik het een beetje af, omdat ik niet zoveel met reünies heb. Vaak vind ik het wat oppervlakkige bijeenkomsten. Maar naarmate de tijd vordert, realiseer ik me dat bij de weg terug naar huis lopen ook het ontmoeten van medeleerlingen uit vroegere tijden een belangrijke mijlpaal is. Inmiddels zit ik in het organiserende comité. Gisteravond wat speurwerk verricht op Internet. Wat is het toch een handig medium. En eerlijk gezegd, ik vind het bijna een sport om mensen te achterhalen. Wat helemaal leuk is om te ontdekken waar zij terecht gekomen zijn en hoe zij er uit zien. En zoals een medeorganisator al zei toen we iemand gespot hadden: ik denk wel dat hij het is, alleen hij is wat voller geworden in zijn gezicht (wie niet??). Dat is weer een hele geruststelling.

Geen opmerkingen: