23-11-2007

Hard werken, lekker lunchen


Vandaag geef ik een training Effectief-Inn-Intuitieve-Waarneming. Lekker bezig zijn met intuitieve ontwikkeling, verschillende vormen van waarnemen, aura's en chakra's.
Bij hard werken, hoort lekker eten. Ik schijn befaamd te zijn om mijn lunches. Eigen gebakken brood, soep van het huis en verse salade. Soms zeggen mensen gekscherend dat ze daar speciaal voor terugkomen. Ik mag toch hopen dat de inhoudelijke noot ook een rol speelt, maar daar vertrouw ik maar op.
Vaak wordt gevraagd waar ik het meel voor het brood vandaan haal. Ik heb het al eens eerder gemeld. Maar ik kan je aanraden om dit in Wageningen te halen bij molen De Vlijt. Vooral de woudkorenmix, mueslibroodmix en pestobroodmix doen het hier erg goed.

Van één van de deelnemers kreeg ik een heerlijk recept: romige peterseliesoep. Makkelijk te maken en niet te versmaden. Hierbij het recept.

ROMIGE PETERSELIESOEP (4 personen)

4 à 5 aardappels
1 vleesbouillontablet
1 ½ bosje peterselie
1/8 liter slagroom,
zout, peper, nootmuskaat

Aardappels schillen, wassen en in stukjes snijden.
In een pan ½ liter water met het bouillontablet de aardappels koken (ca. 20 min.).
Peterselie in grove stukken knippen, 6 takjes achterhouden voor garnering.

Gekookte aardappel uit bouillon scheppen en met de peterslie in keukenmachine pureren.
Verdunnen met rest bouillon.
Slagroom er door roeren.
Op smaak brengen met zout, peper en nootmuskaat.

Wilma dank je wel! Voor iedereen een inspirerende vrijdag en een goed weekend toegewenst.

Geen opmerkingen: