04-11-2007

Don Ramon en Dona Ramusa


Gisteravond waren we op bezoek bij Don Ramon en Dona Ramusa van de Puma Peru Foundation. Deze twee authentieke, unieke en natuurlijke Peruanen waren speciaal naar Nederland afgereisd om in de Soefitempel in Katwijk ons voor te gaan bij een bijzondere ceremonie om meer contact te krijgen met moeder Aarde. Alleen al het aanschouwen van deze mensen en het verbinden met hun energie zorgde voor veel rust en gronding. De ceremonie waarin bloemen en zaden de offers vormden, kenden verschillende rituele handelingen: het hardop noemen van je geboorteplaats, het branden van pallisanderhout, het maken van een krachtbron met de bloemen en zaden, het zegenen van het offer met vloeistof, het teruggeven van energie aan moeder Aarde om van daaruit weer een nieuwe verbinding met het leven aan te gaan. Onderwijl spraken Don Ramon en Dona Ramosa met de spirits in een onverstaanbare taal, waarvan ik de betekenis echter op gevoelsniveau wel kon ontvangen. Een hele belevenis, waarin mijn energie aardig door elkaar geschut is. Nu een dag later voel ik dat alles nog in beweging is en neem deze zondag de tijd om in een kamer die heerlijk geurt naar pallisanderhout alles eens rustig een plekje te geven. Ik wens jou ook een fijne dag toe!

1 opmerking:

Unknown zei

Hé Nienke,
Wat grappig dat ik dit nu tegenkom!!! Ik ben een reis aan het organiseren naar Peru met deze mensen!!! tj de wereld is klein!!!!groet Yvonne